Jindie Nails || Put a Ring on It!

Aujourd'hui, je vous présente ma toute première vraie review! Pour la première fois sur mon blog, vous verrez à la fin de l'article "Ce vernis m'a été envoyé afin d'en faire l'honnête critique" :) 
Woohoo it's time for my very first real nail polish review! For the first time on my blog you will read at this end of the post "This polish was sent for me to review with my honest opinion" :)

And now, let me introduce you Jindie Nails Put a Ring on It!


Put a Ring on It! est fait d'une base grise pâle jelly avec toute sortes de paillettes : des barres (noires, blanches, argent holo), des petits carrés (noirs, blancs), des losanges (noirs, blancs, argent holo et violets), des mini barres violettes (que j'appelle bacilles, souvenirs de mes cours de microbiologie), mais aussi des petits shimmers violets très bien cachés.
Put a Ring on It! is a light grey nail polish with different shape of glitters: bars (black, white, silver holo), squares (black, white), diamond (black, white, silver holo, purple), purple mini bars (that I call bacillus, memory of my microbiology course), and also some hidden purple shimmer.

Au départ, je pensais qu'il aurait besoin d'une base colorée en dessous donc je l'ai posé sur China Glaze Pelican Gray. Et, ce n'est pas que j'ai pas aimé, c'est juste que je me suis dit que Pelican Gray enlevait une partie de la beauté et de la délicatesse du vernis Jindie Nails. J'ai testé sur mon pouce sans base de couleur... et c'était juste magnifique!!! Donc j'ai refais ma manucure complète de cette façon.
At first I thought that it will need a base color underneath so I layered it over China Glaze Pelican Gray. And that's not I didn't like it, but I felt like Pelican Gray removed some of the beauty, the delicacy of PaRoI. So I tried it on its own on my thumb... and wow, just wow! lol so applied it on my other fingers =)

2 coats of Jindie Nails Put a Ring on It! - with flash

2 coats of Jindie Nails Put a Ring on It! - with flash

Les photos avec flash ci-dessus ne rendent pas super, pas très représentatif de la réalité. Sous lumière néon c'est déjà un peu plus ça ;)
This pics with flash don't give justice to the polish and they are not very reprentative of its true beauty. Under neon light it's way more accurate.

2 coats of Jindie Nails Put a Ring on It! - under neon light 

Je ne sais pas pour vous, mais pour moi ce vernis est très joli seul, si délicat... La base jelly gris clair me fait un peu penser à OPI My Pointe Exactly (de la collection NYC Ballet), c'est translucide mais joli !!! I don't know about you, but in my opinion this polish is beautiful on its own, so delicate... The light grey base color reminds me of OPI My Pointe Exactly (NYC Ballet collection), it's sheer but so lovely!!! 

L'application était facile, bien que les losanges soit plus difficiles à attraper, mais sans "fishing" j'en ai au moins un par ongle après 2 couches donc moi ça me convient!
Application was very easy, diamond shape glitters are a bit harder to get on the brush but as you can see on my pictures, I have at least one on each nail (after two coats).

1 coat of Jindie Nails Put a Ring on It! - with flash

Je vous met également les photos prises avec CG Pelican Gray en couleur de base.
Here are the pictures with Pelican Gray underneath:

2 coats of Jindie Nails Put a Ring on It! over China Glaze Pelican Gray - with flash


Je le préfère largement seul, et vous ?
I definitely like it better alone, what about you?

Vous pouvez vous procurer les vernis Jindie Nails sur etsy ICI.
N'oublier pas de suivre la page Facebook ICI pour ne rien manquer des restocks etc. 
Jindie Nails nail polishes retail at $7.75 and can be purchased on etsy HERE.
Don't forget to follow Jindie Nails on Facebook HERE for updates, and on Instagram HERE.

*Ce produit m'a été envoyé afin d'en faire l'honnête critique. / This polish was sent for me to review with my honest opinion

Post a Comment

4 Comments

  1. Thank you! Love it! First time this one has been reviewed :)!♥ Love your nails too btw!

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're welcome! ;) I'm writing the review of Happy Dance! Will post it soon!
      Thank you ♥

      Delete
  2. Great review and a lovely polish!!

    ReplyDelete